Varadi për MIA-n: “Viz Er”-i zgjeron bazën në Shkup, për tre javë arrin edhe një aeroplan tjetër, i gjashti me radhë
- Brenda rreth tre javësh, një avion tjetër, i gjashti, do të mbërrijë në bazën e “Viz Er”-it në Shkup. Kompania po ndryshon, ose po modernizon, flotën e saj me avionë me teknologji më të re dhe avionë më të mëdhenj me më shumë vende, thotë drejtori ekzekutiv i “Viz Er”-it, Josef Varadi, në një intervistë për MIA-n.
Shkup, 27 nëntor 2025 (MIA) - Brenda rreth tre javësh, një avion tjetër, i gjashti do të mbërrijë në bazën e “Viz Er”-it në Shkup. Kompania po ndryshon, ose po modernizon, flotën e saj me avionë me teknologji më të re dhe avionë më të mëdhenj me më shumë vende, thotë drejtori ekzekutiv i “Viz Er”-it, Josef Varadi, në një intervistë për MIA-n.
Ai thekson se pavarësisht të gjitha sfidave me të cilat përballen të gjitha linjat ajrore, ata mbeten të përkushtuar për zgjerimin e rrjetit të tyre, rritjen e numrit të fluturimeve në destinacionet ekzistuese, por edhe për ruajtjen e çmimeve të ulëta për shërbimet që ofrojnë, në mënyrë që ato të jenë më të qasshme për qytetarët.
Varadi thotë se flota e aeroplanëve me 180 vende do të shndërrohet në një flotë prej aeroplanësh me 239 vende, dhe kjo, siç thekson ai, do të jetë me rëndësi të madhe, sepse "Shkupi do të marrë teknologjinë më të mirë dhe më moderne në dispozicion të kompanisë". Avioni A321 neo, të cilin e operon “Viz Er”-i, thekson Varadi, është aktualisht avioni më i mirë në botë dhe avioni më i kërkuar nga linjat ajrore. “Viz Er”-i e ka atë avion, thotë ai, dhe Shkupi gjithashtu do të ketë mundësinë ta përdorë atë.
Varadi thekson se kompania ka rezultate të mira në vend. Ai beson se shumica e destinacioneve që ata shërbejnë janë të rëndësishme për nevojat e konsumatorëve dhe thekson se ata po përpiqen të kuptojnë se ku duan të udhëtojnë njerëzit. Në thelb, siç thekson ai, ata po shqyrtojnë tre segmente.
“Sigurisht, duke pasur parasysh historinë e vendit, keni shumë diasporë. Maqedonasit që jetojnë jashtë vendit duan të lidhen me atdheun e tyre. Së dyti, Maqedonia po bëhet gjithnjë e më e rëndësishme për qëllime turistike, për pasagjerët. Pra, ne duam të sigurohemi që të krijojmë infrastrukturën, lidhjen, lidhshmërinë për të rritur turizmin, këtu në Maqedoni. Dhe së treti, ndërsa klasa e mesme rritet, njerëzit kanë më shumë para për të shpenzuar dhe duan të kalojnë kohë në pushime familjare, të vizitojnë qytete, etj. Pra, ne po përpiqemi të sigurojmë infrastrukturë edhe për këto qëllime”, thotë Varadi.
Qëllimi, shton ai, është të vazhdohet stimulimi i tregut me mundësi të reja dhe itinerare të reja, por edhe të sigurohet që itineraret ekzistuese të kenë fluturime më të shpeshta, me më shumë kapacitet.
Për “Viz Er”-in, sfida më e madhe këtë vit, dhe në një farë mase vitin e ardhshëm, është procesi i rimëkëmbjes nga situata me motorët e avionëve të tyre, pasi një motor i përdorur nga avioni i kompanisë u tërhoq nga prodhuesi për inspektim dhe zëvendësim të pjesëve të caktuara. Kjo, thotë ai, rezultoi në rreth 20-25 për qind të flotës së bllokuar. Sipas tij, kjo situatë po kapërcehet gradualisht, kështu që gjithnjë e më pak avionë bllokohen, por kjo, thekson ai, ende ka një ndikim të madh.
“Ky proces kërkon shumë përpjekje dhe vëmendje nga kompania. Por në të njëjtën kohë, mendoj se tani, me dërgesat e reja të avionëve nga Airbus, ne po rritemi përsëri, dhe në mënyrë të konsiderueshme. Nëse shikoni shifrat për këtë vit, ne po transportojmë 72 milionë pasagjerë në nivel kompanie. Vitin tjetër presim të transportojmë më shumë se 80 milionë pasagjerë. Pra, në vitet e ardhshme, duhet të shtojmë rreth 10 milionë ose më shumë pasagjerë çdo vit”, thotë Varadi.
Si kompania që ai drejton ashtu edhe të gjitha linjat ajrore evropiane, thekson ai, preken nga inflacioni. Por, thekson ai, ndryshimi është se shumica e linjave ajrore thjesht rrisin çmimet e shërbimeve, ndërsa “Viz Er”-i jo.
“Ato kanë kosto më të larta, prandaj rrisin çmimet. Ne nuk e bëjmë këtë. Ajo që bëjmë është të përpiqemi t'i zbusim këto sfida duke krijuar efikasitet më të madh në sistem, siç është aplikimi i teknologjisë së re, rinovimi i avionëve, gjë që në një farë mënyre përmirëson ekonominë e operimit të avionëve dhe mund të kompensojë presionin e inflacionit. Kjo është arsyeja pse nuk presim rritje të çmimeve. Po përpiqemi ta ruajmë nivelin e çmimeve sa më shumë që të mundemi”, thotë Varadi në këtë intervistë.

Intervista e plotë me drejtorin ekzekutiv të “Viz Er”-it, Josef Varadi:
Brenda një kohe të shkurtër po vizitoni përsëri Shkupin. Cili është qëllimi i vizitës suaj këtë herë?
Çdo vit ne vizitojmë bazat tona operative për t'u takuar me njerëzit tanë, me median, me partnerët tanë të biznesit, siç janë aeroportet. Dhe në një kohë shumë të shkurtër, ju jeni pak a shumë të informuar për atë që po ndodh. Pra, kjo është një vizitë e rregullt në bazat tona. Kjo është pjesë e një turneu më të gjerë të bazave. Ne shkojmë në një numër bazash operative ku kalojmë disa orë duke folur me palët e interesuara, me punonjësit tanë, gjë që është shumë e rëndësishme. Në kompani, ne ruajmë një kulturë dialogu, bisedash të drejtpërdrejta midis menaxhmentit dhe njerëzve në terren, për të kuptuar vërtet se çfarë po ndodh këtu, çfarë problemesh ose mundësish kemi, si lidhemi me tregun, si lidhemi me klientët, si lidhemi me partnerët e biznesit. Sepse, e dini, kur jeni ulur në një zyrë, humbni shumë shpejt kontaktin me realitetin. Pra, kjo është shumë e rëndësishme.
Gjatë vizitës suaj të fundit në Maqedoni, ju njoftuat se do të shtoni një avion, të gjashtin në bazën e Shkupit këtë vit. A ka ndonjë aktivitet konkret? A e dimë se kur do të ndodhë kjo?
Po. Në thelb, pas rreth tre javësh, do të kemi një avion tjetër që do të mbërrijë në flotën tonë në Shkup. Do të jetë avioni ynë i gjashtë në Shkup. Por kjo nuk është e gjitha. Që tani e tutje, ne po e ndryshojmë flotën këtu. Domethënë, po e përmirësojmë flotën me avionë me teknologji më të re dhe me avionë më të mëdhenj. Pra, flota e avionëve me 180 vende do të bëhet një flotë me 239 vende, gjë që mendoj se është shumë pozitive, sepse Shkupi do të marrë teknologjinë më të mirë dhe më moderne që kemi në dispozicion. Avioni A321 neo, të cilin aktualisht po e operojmë, është avioni më i mirë në botë. Është avioni më i kërkuar nga linjat ajrore. Ne e kemi atë avion dhe tani Shkupi do të ketë mundësinë ta përdorë atë avion.
Muajin tjetër, linja nga Shkupi në Pragë do të rinovohet dhe u njoftua gjithashtu se do të ketë fluturime për në Këln dhe Bari. Cilat janë pritjet tuaja për trafikun nga këto destinacione dhe cili është qëllimi juaj për sa i përket numrit të pasagjerëve këtë vit?
Do të arrijmë një shifër prej më shumë se dy milionë pasagjerësh në vitin 2025 dhe do të kemi një rritje të madhe vitin tjetër për shkak të avionëve të rinj që po vijnë dhe për shkak të rritjes së numrit të vendeve nga 180 në 239. Mendoj se viti 2026 do të jetë një vit i rëndësishëm për Shkupin, për “Viz Er”-in, për shkak të vetë kapacitetit që sjellim në treg. Kemi rezultate të mira këtu në vend. Mendoj se shumica e linjave që shërbejmë janë të rëndësishme për nevojat e konsumatorëve dhe po përpiqemi të kuptojmë se ku duan të udhëtojnë njerëzit. Në thelb, po shqyrtojmë tre segmente. Sigurisht, duke pasur parasysh historinë e vendit, keni shumë diasporë. Maqedonasit që jetojnë jashtë vendit duan të lidhen me atdheun. Së dyti, Maqedonia po bëhet gjithnjë e më e rëndësishme për qëllime turistike, për pasagjerët. Pra, duam të sigurohemi që të krijojmë infrastrukturën, lidhjen, lidhshmërinë për të rritur turizmin këtu në Maqedoni. Dhe së treti, ndërsa klasa e mesme rritet, njerëzit kanë më shumë para për të shpenzuar dhe duan të kalojnë kohë në pushime familjare, duke vizituar qytete, etj. Pra, po përpiqemi të sigurojmë infrastrukturë edhe për këto qëllime.
A mund të presim linja të reja në të ardhmen e afërt?
Ne gjithmonë po sjellim itinerare të reja. Qëllimi ynë është të vazhdojmë të stimulojmë tregun me mundësi të reja dhe itinerare të reja. Por edhe të sigurohemi që itineraret ekzistuese të kenë fluturime më të shpeshta, më shumë kapacitet. Ne gjithmonë po punojmë në një kombinim të thellimit dhe dendësimit të rrjetit ekzistues dhe zgjerimit të rrjetit me itinerare të reja.

“Viz Eir” ka marrë subvencione qeveritare që nga viti 2012. Si do ta vlerësonit modelin aktual të subvencioneve dhe çfarë mendoni se duhet të ndryshohet për zhvillimin e mëtejshëm të trafikut ajror në vend?
Le të mos harrojmë se si është ngritur sistemi këtu në Shkup. Keni një operator aeroporti që në fakt nuk është i lirë dhe është shumë i shtrenjtë. TAV vendos tarifa mjaft të larta. Subvencionet qeveritare ndihmojnë në kompensimin e këtyre tarifave të larta. Dhe subvencionet qeveritare janë vetëm për një periudhë të caktuar. Pra, qeveria ndan rrezikun me kompaninë ajrore, me ne, kur prezanton kapacitete të reja dhe itinerare të reja. Por pas një kohe, ky subvencion përfundon gradualisht dhe ne jemi vetëm dhe i paguajmë tarifat e larta TAV-it. Pastaj shikojmë grupin tjetër të itinerareve të reja dhe marrim përsëri subvencione për një periudhë të caktuar kohore, derisa të përfundojë ajo mbështetje. Do të thoja se kjo në një farë mënyre po krijon një rrjet, që lidh vendin. Dhe në fazën fillestare, kur linjat ajrore zakonisht humbasin para, në fazën e investimit, linja ajrore dhe Qeveria ndajnë rrezikun e atij investimi.
Cila ishte sfida më e madhe për “Viz Er”in këtë vit? Dhe çfarë do të jetë çelësi vitin e ardhshëm për profitabilitetin dhe konkurrueshmërinë?
Sfida më e madhe këtë vit, por në një farë mase edhe vitin e ardhshëm, mendoj se është procesi i rimëkëmbjes nga situata me motorët e avionëve tanë. Siç mund ta dini, ne po përdorim një motor që u tërhoq nga prodhuesi për inspektim dhe zëvendësim të disa pjesëve, gjë që rezultoi në aterimin e një pjese të konsiderueshme të flotës sonë, rreth 20-25 për qind e flotës. Tani kjo po kapërcehet gradualisht, kështu që gjithnjë e më pak avionë po aterohen, por kjo ende ka një ndikim të madh. Ky proces kërkon shumë përpjekje dhe vëmendje nga kompania. Por në të njëjtën kohë, mendoj se tani, me dërgesat e reja të avionëve nga Airbus, ne po rritemi përsëri dhe në mënyrë të konsiderueshme. Nëse shikoni shifrat për këtë vit, ne po transportojmë 72 milionë pasagjerë në nivel kompanie. Vitin tjetër presim të transportojmë më shumë se 80 milionë pasagjerë. Pra, në vitet e ardhshme, po shtojmë rreth 10 milionë ose më shumë pasagjerë çdo vit. Gjithashtu, po i shtojmë edhe 30-40 avionë të tjerë në franshizën dhe në modelin operativ. Ne kemi 250 avionë në flotë, në fakt avioni i 250-të mbërrin të premten. Ky është një biznes në rritje dhe ne jemi plotësisht të angazhuar me këto mundësi rritjeje dhe disa nga këto mundësi po ndodhin pikërisht këtu në Shkup, në Maqedoni.
Cilat janë sfidat më të mëdha për të gjitha linjat ajrore në Evropë dhe si do të ndikojnë ato në çmimet për pasagjerët?
Mendoj se të gjitha linjat ajrore evropiane preken nga inflacioni. Inflacioni vjen nga infrastruktura, energjia dhe puna dhe kjo ushtron presion mbi industrinë. Tani, disa linja ajrore, në fakt shumica e linjave ajrore, thjesht po rrisin çmimet. Ato kanë kosto më të larta, kështu që i rrisin çmimet. Ne nuk e bëjmë këtë. Ajo që po bëjmë është të përpiqemi t'i zbusim këto sfida duke krijuar më shumë efikasitet në sistem, siç është duke zbatuar teknologji të re, duke rinovuar avionët, të cilët në një farë mënyre përmirësojnë ekonominë e operimit të avionëve dhe mund të kompensojnë presionin e inflacionit. Pra, nuk presim ndonjë rritje çmimesh. Po përpiqemi t'i mbajmë çmimet sa më të ulëta të jetë e mundur. Kjo do të vazhdojë të stimulojë tregun dhe ne do të vazhdojmë t'u ofrojmë çmime të ulëta klientëve. Ne duam t'i inkurajojmë njerëzit të vazhdojnë të fluturojnë dhe të fluturojnë edhe më shumë. Kjo është arsyeja pse ne po rritemi si kompani, ndërsa shumë linja të tjera ajrore në Evropë nuk po e bëjnë këtë.
Sllavica Stefanovska
Foto: Darko Popov