Во Лондон почнува правна битка за стотици западни авиони кои се блокирани на руските аеродроми
- Повеќе од 500 авиони вредни 10 милијарди долари останаа во Русија по февруари 2022 година, а западните закупувачи успеаја да вратат само дел од авионите.
Лондон, 2 октомври 2024 (МИА) – Повеќе од 500 авиони вредни 10 милијарди долари останаа во Русија по февруари 2022 година, а западните закупувачи успеаја да вратат само дел од авионите.
Повеќето од нив останаа во Русија и сега ги користат руските авиокомпании.
Одржувањето на овие авиони е многу скапо, па нивните сопственици, главно компании за изнајмување авиони, се обидуваат да обезбедат плаќање од осигурителните компании. Сопствениците на авиокомпаниите сега ги тужат британските осигурителни компании AIG, Chubb и Lloyd’s, обвинувајќи ги дека не ги покриле долговите.
Според „Фајненшл тајмс“, тоа е еден од најсложените и најскапите случаи што некогаш биле одржани на Високиот суд во Лондон, а западните осигурителни компании сметаат дека случајот наместо во Лондон треба да се води во судот во Москва.
Главно се работи за авиони „Боинг“ и „Ербас“, а меѓу компаниите кои бараат пари од осигурениците е и најголемата светска компанија за лизинг на комерцијални авиони „АерКап“. Сите заедно пред суд бараат да им бидат исплатени вкупно 3 милијарди долари. Доколку ја изгуби тужбата, индустријата за воздухопловно осигурување се соочува со потенцијално најголемата загуба во историјата, загуби кои би ги надминале оние по 11 септември.
Фајненшл тајмс пишува дека осигурениците ќе ги застапуваат најистакнатите трговски адвокати во Англија, а Нед Бил, ко-шеф на комерцијални спорови во адвокатската фирма Хаусфелд, за британските медиуми изјави дека „интересите на лондонскиот осигурителен пазар се директно спротивни на интересите на воздухопловната индустрија, а губитниците во парницата ќе мора да се соочат со исклучително големи финансиски последици“.
Она што британскиот суд ќе треба да го утврди е дали полисите за осигурување важат во посебни случаи, како што е војна. За да го направите ова, судијата мора да одлучи за правната причина – дали авионот бил запленет од руската држава или украден од руски авиокомпании.
Фајненшл тајмс, исто така, пишува дека западните закупувачи претходно направиле одделни спогодби со голем број руски авиокомпании и нивните осигурителни компании и дека им биле исплатени вкупно 1,3 милијарди долари во 2023 година. јт/