• e hënë, 23 shtator 2024

Propozimi i ekspertëve franko-gjermanë për reformimin dhe zgjerimin e BE-së për shekullin e 21-të

Propozimi i ekspertëve franko-gjermanë për reformimin dhe zgjerimin e BE-së për shekullin e 21-të

Bruksel, 20 shtator 2023 (MIA) - Para zgjerimit të ardhshëm, BE-ja duhet të kalojë në vendimmarrje me shumicë të kualifikuar në sa më shumë fusha dhe të zbatojë reforma të shumta në nivele të shumta, si dhe të angazhohet për qëllimin për të qenë gati për të pranuar shtetet e reja anëtare deri në vitin 2030, rekomandon një grup ekspertësh francezë dhe gjermanë.

Është një "grup pune për reformat institucionale të BE-së" i përbërë nga 12 ekspertë të formuar nga qeveritë e Francës dhe të Gjermanisë, i cili pas disa muajsh analize ka prodhuar një raport të titulluar "Lundrimi në det të hapur: Reformimi dhe zgjerimi i BE-së për shekullin 21".

Në raportin e grupit të ekspertëve, propozohet që mbyllja e kapitujve të negociatave në procesin e anëtarësimit në BE të vendoset me shumicë të kualifikuar në të ardhmen për të thjeshtuar vetë procesin e negociatave, por që ratifikimi përfundimtar i marrëveshjes të anëtarësimit duhet të kërkojë ende një konsensus të të gjitha vendeve anëtare.

“Bashkimi Evropian po përballet me një moment kritik të shënuar nga ndryshime gjeopolitike, kriza transnacionale dhe situata komplekse të brendshme. Për arsye gjeopolitike, zgjerimi i BE-së është në krye të agjendës politike, por BE-ja nuk është ende e gatshme të mirëpresë anëtarët e rinj, as institucionalisht dhe as politikisht”, thuhet në dokument.

Ministrja gjermane për Evropën, Ana Lirman tha dje se raporti është pjesë e përpjekjeve për zbatimin paralel të proceseve të zgjerimit dhe reformës së BE-së.

null

“Është e qartë se zgjerimi i BE-së dhe reformat shkojnë paralelisht. Dhe ne duhet të fillojmë me të që tani”, tha Leerman.

Ajo theksoi se do të preferonte të shmangte ndryshimet në Marrëveshjen mbi Funksionimin e Bashkimit nëse është e mundur, pasi procesi mund të zgjasë me vite dhe nuk është i pëlqyer nga "shumë udhëheqës të BE-së".

Sipas saj, ndryshime në disa fusha janë të mundshme edhe pa ndryshimin e Marrëveshjes, siç është marrja e vendimeve me shumicë të kualifikuar.

Në seksionin për zgjerimin, raporti tregon se ai proces tashmë është ristrukturuar me organizimin e procesit të negociatave në gjashtë grupime dhe mundësinë që vendet kandidate të përfshihen gradualisht në politika dhe programe specifike të BE-së.

Pasditen e sotme, ambasadorët e vendeve anëtare në BE, pas një procedure të shpejtë, miratuan propozimin për zhbllokimin e 37 miliardë eurove ndihmë për përballimin e pasojave të pandemisë së koronavirusit.

 

Попладнево амбасадорите на земјите членки во ЕУ по брза постапка го одобрија предлогот да се деблокираат 37 милијарди евра помош за справување со последиците од пандемијата на коронавирусот,

Sipas ekspertëve, lidershipi i ri politik i Unionit pas zgjedhjeve evropiane të vitit 2024 duhet t'i përkushtohet plotësisht këtij qëllimi dhe procesit të reformave të nevojshme për realizimin e tij.

“Takimet e përbashkëta me liderët politikë të të gjitha vendeve kandidate mund të kontribuojnë gjithashtu në një ndjenjë të rinovuar dinamizmi”, citohet në Raport.

Në dokument theksohet se deri më tani nuk është e qartë nëse do të ketë një "Zgjerim të madh" të dytë, ku disa vende kandidate do të pranohen së bashku në anëtarësim - "an blok" apo nëse do të zbatohet parimi "regata", me data të ndryshme pranimi për secilin nga kandidatët.

“Të dyja opsionet kanë të mirat dhe të këqijat e tyre. Opsioni "an blok" preferon që vendet kandidate të motivojnë dhe mbështesin njëri-tjetrin në procesin e reformës. Por kjo bie ndesh me parimin e bazuar në merita, që e bën çdo kandidat përgjegjës për anëtarësimin e tij.

Sipas ekspertëve, një parim i tillë do të nënkuptonte se "vendet më të përparuara" duhet të presin për ata që vonohen me reformat, ose që shtetet që nuk janë ende gati për t'u anëtarësuar duhet të pranohen në anëtarësim. 

Хрватското претседателство на Советот на Европската унија донесе одлука да ги одложи сите неформални состаноци и конференции до 15 мај, но и Самитот ЕУ-Западен Балкан, за да се ограничи ширењ

Presidenca kroate e Këshillit të Bashkimit Evropian vendosi të shtyjë të gjitha takimet dhe konferencat jozyrtare deri më 15 maj, si dhe Samitin BE-Ballkani Perëndimor, në mënyrë që të kufizojë përhapjen.

“Qasje "regata" do të ishte më në përputhje me parimin e bazuar në merita. Megjithatë, kjo do t'i lejonte shtetet anëtare, duke përfshirë vendet e sapoardhura, të bllokonin pranimin e disa shteteve për shkak të mosmarrëveshjeve dypalëshe. Ky rrezik mund të zbutet nga klauzolat në marrëveshjet e tyre të anëtarësimit për një periudhë tranzicioni që i privon ata nga e drejta për të votuar për zgjatjet e ardhshme brenda një afati kohor të rënë dakord reciprokisht. Gjithashtu, anëtarësimi mund të konsiderohet vetëm pasi të zgjidhen mosmarrëveshjet midis vendeve candidate”, citohet në Raport.

Bazuar në këtë, ekspertët tregojnë se rekomandimi i tyre është që kandidatët për anëtarësim të ndahen në grupe më të vogla, duke ndjekur qasjen "regata", në mënyrë që anëtarësimi në tërësi të jetë në përputhje me parimin e bazuar në merita dhe të menaxhohen konfliktet potenciale bilaterale.

Dokumenti thekson se duke pasur parasysh se ka propozime për integrimin gradual midis BE-së dhe kandidatëve për anëtarësim tashmë gjatë vetë procesit të zgjerimit mbi një "parim të kthyeshëm dhe meritor", autorët nuk i kanë shqyrtuar më në detaje modelet e "të përshpejtuara", inkorporim "gradual" ose "i rastësishëm" dhe nuk sugjerojnë "një koncept tjetër ose përfundime të tjera që mund të nxirren nga përvojat e mëparshme të zgjerimit".

Ata rekomandojnë nëntë parime që duhet të udhëheqin strategjitë e ardhshme të zgjerimit dhe lidhjen e tyre me reformat e BE-së, konkretisht: respektimi i dispozitave bazë, gjeopolitika, zgjidhja e konflikteve, mbështetje teknike dhe financiare shtesë, legjitimiteti dhe pjesëmarrja demokratike, barazia, sistematika, kthyeshmëria dhe vendimmarrja nga të kualifikuar vota e shumicës.

- Нашата цел е да го реафирмираме, да го оживееме и да ја обновиме европската перспектива за Западен Балкан, што беше декларирана на Самитот во Солун во 2003 година. Ако успемее во ова, ќе до

Ekspertët theksojnë se për shkak të kompleksitetit të harmonizimit të vizioneve të vendeve të ndryshme anëtare për BE-në, nevojitet një reformë fleksibël për të përmirësuar funksionalitetin e Unionit dhe propozohet një listë e hapave fillestarë që duhet të ndërmerren përpara zgjedhjeve të ardhshme për anëtarët e Parlamentit Evropian në qershor të vitit të ardhshëm.

Tre objektivat kryesore të përshkruara në Raport janë rritja e kapacitetit të BE-së për të vepruar, përgatitja për zgjerimet e ardhshme dhe forcimi i shtetit të së drejtës dhe legjitimitetit demokratik të Unionit. Për këto arsye, raporti është i strukturuar në tre pjesë kryesore, të cilat i referohen shtetit të së drejtës, reformave institucionale dhe procesit të reformimit, thellimit dhe zgjerimit të BE-së.

“Sundimi i ligjit është një parim kushtetues që nuk mund të negociohet në funksionimin e BE-së dhe është parakusht për hyrjen në Union”, thuhet në dokument.

Ekspertët theksojnë se BE-ja nuk mund të funksionojë pa reciprocitet, besim të ndërsjellë dhe pa respektimin e parimeve të saj nga të gjithë anëtarët, ndaj jep disa rekomandime për forcimin e kapaciteteve të BE-së për mbrojtjen dhe sundimin e ligjit, duke kushtëzuar pagesën e fondeve nga buxheti duke respektuar këto parime dhe ndryshimin e nenit 7 të Marrëveshjes të BE-së.

Në seksionin për ndryshimet institucionale në BE, dokumenti fokusohet në pesë fusha kyçe, megjithëse ekspertët pranojnë se ka tema të tjera që duhet të përfshihen në debatin për të ardhmen e Bashkimit.

За сега нема потврдени случаи од заболени од кинескиот коронавирус во земјите на Европската Унија, но Комисијата од блиску го следи развојот на настаните, изјавија денес прес службите на ЕК.

Për momentin nuk ka raste të konfirmuara të personave të prekur nga koronavirusi kinez në vendet e Bashkimit Evropian, por Komisioni po monitoron nga afër zhvillimin e ngjarjeve, deklaruan sot shërbimet e shtypit të KE-së.

Raporti thekson se institucionet aktuale të BE-së nuk janë agile për shkak të kompleksitetit të procedurave dhe numrit të madh të aktorëve të përfshirë në vendimmarrje. Nga aty, ekspertët sugjerojnë që numri i eurodeputetëve të mos rritet përtej 751-shit aktual, si dhe të përgatitet një sistem i ri për shpërndarjen e numrit të mandateve parlamentare. Sipas tyre, është i nevojshëm ndryshimi i sistemit të “treshes” për presidencën e rradhës të Këshillit të BE-së me “pesë”, siç është zvogëlimi i numrit të anëtarëve të Komisionit Europian në dy të tretat e numrit të shteteve anëtare apo krijimin e një modeli hierarkik.

Raporti thekson gjithashtu nevojën për reforma në proceset vendimmarrëse brenda Këshillit të BE-së.

“Para zgjerimit të ardhshëm, të gjitha vendimet e mbetura politike duhet të merren me shumicë të kualifikuar në vend të konsensusit. Përveç kësaj, përveç në sferën e politikës së jashtme, të sigurisë dhe të mbrojtjes, miratimi i vendimeve duhet të shoqërohet me bashkëvendim të plotë me Parlamentin Evropian (përmes procedurës së zakonshme legjislative) për të siguruar legjitimitetin e duhur demokratik”, citojnë ekspertët

Sipas tyre, nëse kjo nuk është e mundur, sugjerohet përdorimi i votave të shumicës së kualifikuar përmes tre paketave të grupuara sipas zonave, për të mundësuar një balancë të drejtë koncesionesh ndërmjet shteteve anëtare të veçanta.

 

Европскиот парламент на денешната пленарна сесија во Стразбур нагласи дека мора да се дадат гаранции за заштита на граѓаните, а потоа ја даде својата согласност за договорот за излез на Обеди

Për ta bërë më të pranueshëm votimin me shumicë të kualifikuar, sipas autorëve të raportit, është e mundur të krijohet një "rrjet i mbrojtjes së sovranitetit" që do t'u mundësonte shteteve anëtare të "shprehin interesat e tyre jetike kombëtare në vendimet e votimit me shumicë të kualifikuar", duke ribalancuar më pas peshën e votave për të adresuar shqetësimet e shteteve anëtare më të vogla dhe të mesme, si dhe futjen e 'mekanizmit të anulimit'.

Në Raport theksohet rëndësia e legjitimitetit demokratik në vendimmarrje në BE dhe propozon katër grupe masash për forcimin e tij.

Ekspertët sugjerojnë harmonizimin e ligjeve zgjedhore në të gjitha vendet anëtare për zgjedhjet e eurodeputetëve, arritjen e një marrëveshjeje politike midis Parlamentit Evropian dhe Këshillit Evropian gjatë zgjedhjes së Kryetarit të Komisionit Evropian, si dhe vendosjen e "lidhjeve më të ngushta midis instrumenteve ekzistuese pjesëmarrëse dhe vendim-marrjes në BE dhe përdorimi i tyre për t'u përgatitur për zgjerimin duke përfshirë qytetarët dhe palët e interesuara nga vendet kandidate".

“Së fundi, për shkak të rëndësisë së parimeve të ndershmërisë dhe transparencës dhe masave kundër korrupsionit në institucionet e BE-së, propozohet krijimi i një zyre të re të pavarur të dedikuar me një gamë të gjerë kompetencash dhe instrumentesh për zbatimin e tyre”, shton dokumenti.

Raporti gjithashtu vë në dukje disa aspekte kyçe që lidhen me kompetencat dhe autorizimet e BE-së dhe rekomandon qartësimin e kompetencave të Unionit, fuqinë e tij më të madhe kur vendos për dispozitat për t'u marrë me zhvillimet e paparashikuara, si dhe përfshirjen më të madhe të PE-së.

Европскиот совет денеска донесе одлука за целосно суспендирање на договорот за визно олеснување меѓу ЕУ и Русија.

Për këtë qëllim propozohet krijimi i një “Këshilli të përbashkët të gjykatave dhe tribunaleve më të larta të BE-së”, i cili do të kishte për detyrë forcimin e dialogut, por vendimet e të cilit nuk do të ishin detyruese.

Këshilli Evropian vendosi sot të pezullojë plotësisht marrëveshjen për lehtësimin e vizave ndërmjet BE-së dhe Rusisë.

“Për t'iu përgjigjur sfidave të reformimit të politikave të BE-së dhe shpërndarjes së fondeve në kuadër të zgjerimit dhe që BE-ja të ketë mjete financiare për t'iu përgjigjur shpejt krizave të reja, duke rritur buxhetin sipas madhësisë dhe raportit të PBB-së dhe duke e bërë atë më fleksibël. Kjo përfshin krijimin e burimeve të reja individuale, hapa drejt përdorimit të votimit me shumicë të kualifikuar për shpenzimet dhe mundësimin e sigurimit të përbashkët të huamarrjes së BE-së në të ardhmen.

Sipas ekspertëve, nëse nuk është i mundur një konsensus për të ndryshuar Marrëveshjen për funksionimin e BE-së, atëherë do të ishte e mundur të kalohet në diferencim brenda BE-së, i cili do të çonte në katër nivele të integrimit – së pari, një rreth i brendshëm i vendeve me integrim më të fortë në fusha të tilla si monedha e përbashkët (eurozona) dhe një zonë pa kontroll kufitar (zona Shengen), së dyti, vetë BE-ja, së treti, një rreth më i madh me anëtarë të bashangjitur, brenda të cilit aksesi në tregun e përbashkët dhe respektimi i parimeve të përbashkëta do të ishte i mundur dhe së katërti, Komuniteti Politik Evropian (KPE), si një shtresë e jashtme e bashkëpunimit politik, ku vendet e përfshira duhet të detyrohen të respektojnë juridikisionin e Unionit.

Raporti iu prezantua dje Këshillit të Çështjeve të Përgjithshme të BE-së, në kuadër të përgatitjeve për Samitin e ardhshëm të tetorit të BE-së.

Autorët e raportit janë Olivier Kosta, Daniela Shvarzer, Pervonsh Beres, Zhil Gresani, Gael Marti, Franc Majer, Tu Enguien, Nikolaj fon Ondarca, Sofia Rusak, Funda Tekin, Shahin Vale dhe Kristin Verzhe.

Kosta, i cili ishte bashkëautor i raportit me Shvarcer, për Politiko” deklaroi se historia gjatë 30 viteve të fundit ka treguar se "ata që ishin skeptikë për shanset e reformave të mëdha të BE-së kanë gabuar gjithmonë".

Foto: MIA arkiv

QËNDRONI TË LIDHUR