Agjërimi dhe kreshma si urë ndërmjet besimtarëve islamë dhe të krishterë
- Me mesazhet tradicionale të tolerancës dhe mirëkuptimit mes njerëzve, kreshma e Pashkëve dhe agjërimi i Ramazanit sivjet po zbatohen pothuajse në të njëjtën periudhë të vitit, si tregues se feja në vend lidh dhe forcon vlerat e respektit të ndërsjellë ndërmjet të krishterëve dhe myslimanëve.
- Post By Fami Bajrami
- 12:34, 13 prill, 2023
Shkup, 13 prill 2023 (MIA) - Me mesazhet tradicionale të tolerancës dhe mirëkuptimit mes njerëzve, kreshma e Pashkëve dhe agjërimi i Ramazanit sivjet po zbatohen pothuajse në të njëjtën periudhë të vitit, si tregues se feja në vend lidh dhe forcon vlerat e respektit të ndërsjellë ndërmjet të krishterëve dhe myslimanëve.
Agjërimi apo kreshma nuk është qëllim në vetvete vetëm si abstenim fizik, por shumë më domethënës është aspekti i tij shpirtëror dhe mendor i abstinencës dhe kërkimi i qetësisë dhe durimit në mënyrë që besimtarët të bëhen njerëz më të mirë.
At Boban Mitevski, në një prononcim për MIA-n, sqaroi se agjërimi apo kreshma paraqet edhe vepër edhe bindje. Një vepër përmes së cilës besimtari duhet të ngrihet shpirtërisht dhe të fitojë virtytin e vetëpërmbajtjes, dhe në atë veprim njeriu përpiqet të përmbushë bindjen e përcaktuar që mëson përulësinë dhe durimin. Sipas tij, agjërimi është i shumëanshëm, nuk është qëllim në vetvete, por mjet.
“Ekzistenca e kreshmës vërtetohet në Shkrimet e Shenjta. Edhe njerëzve të parë të krijuar, Zoti u dha kreshmë në Kopshtin e Edenit, duke i urdhëruar të mos hanë nga pema e njohjes të së mirës dhe së keqes. Kjo është kreshma e parë. Pastaj u vendos kreshma e Dhiatës së Vjetër dhe vetë Krishti mbajti kreshmë për 40 ditë. Nëpërmjet kësaj dëshmie për traditën e kreshmës vihet në pah rëndësia e tij, por edhe nevoja e tij”, thotë At Boban Mitevski.
Hoxha Sulejman Baki, nga ana tjetër, thotë për MIA-n se agjërimi, si pjesë e rëndësishme e jetës sonë, është urë lidhëse ndërmjet besimtarëve. Sipas tij, ne mund të kemi kuptime dhe mendime të ndryshme, por besimi ynë është i përbashkët, sepse sipas Islamit është i njëjti besim, duke filluar nga Ademi e deri te Muhamedi.
"Në Kur'an, në një pjesë të sures El-Bekare (183) Allahu thotë si vijon; “O ju që besuat, Allahu ju urdhëron agjërimin ashtu siç u ishte urdhëruar atyre para jush”. E rëndësishme për këtë është se kjo pjesë e Kuranit e lidh agjërimin me ata që janë para Islamit dhe para Profetit Muhamed a.s.. Prej këtu bëhet e qartë se agjërimi nuk është vetëm për myslimanët, por, duke filluar nga Ademi paqja qoftë mbi të. ndaj Muhamedit a.s., ashtu siç ishte për Musain a.s., si dhe Jezusit apo Isait a.s. apo me pejgamberët e tjerë, pra me të gjithë ka pasur agjërim dhe me ne ka agjërim”, thotë hoxha.
Lidhur me rregullat në kreshmët ortodokse, At Boban thotë se ka kreshmë njëditore dhe shumëditore. Çdo të mërkurë dhe të premte ka kreshmë për shkak të tradhtisë së Krishtit nga Juda dhe kryqëzimit të kryqit, si dhe ka kreshma njëditore për ditën e kryqit dhe prerjes së kokës së Shën Gjon Pagëzorit.
Hoxha Sulejman, nga ana tjetër, kujton se myslimanët agjërojnë në muajin e Ramazanit sipas kalendarit të hixhrit, pra sipas llogaritjes hënore të muajve dhe të vitit.
Rreth gjysmë ore para lindjes së diellit janë momentet e fundit për konsumimin e ushqimit, lëngjeve dhe çdo gjëje tjetër që futet fizikisht në organizëm dhe kjo zgjat deri në momentin e parë pasi dielli ka perënduar plotësisht. Por kjo nuk është e gjitha, nuk ka të bëjë vetëm me abstenimin nga ushqimi dhe lëngjet, por përveç abstinencës fizike, rëndësia e vëmendjes nga aspekti mendor dhe shpirtëror është shumë më i madh. Qëllimi i këtyre agjërimeve është që në fund të këtij muaji të jemi njerëz më të mirë, thotë hoxha Sulejman.
Hoxha Sulejman, nga ana tjetër, kujton se myslimanët agjërojnë në muajin e Ramazanit sipas kalendarit të hixhrit, pra sipas llogaritjes hënore të muajve dhe të vitit.
Rreth gjysmë ore para lindjes së diellit janë momentet e fundit për konsumimin e ushqimit, lëngjeve dhe çdo gjëje tjetër që futet fizikisht në organizëm dhe kjo zgjat deri në momentin e parë pasi dielli ka perënduar plotësisht. Por kjo nuk është e gjitha, nuk ka të bëjë vetëm me abstenimin nga ushqimi dhe lëngjet, por përveç abstinencës fizike, rëndësia e vëmendjes nga aspekti mendor dhe shpirtëror është shumë më i madh. Qëllimi i këtyre agjërimeve është që në fund të këtij muaji të jemi njerëz më të mirë, thotë hoxha Sulejman.
Ai shton gjithashtu se vendi është një shembull shumë i mirë për Evropën, por edhe për mbarë botën për sa i përket bashkëjetesës së feve, gjuhëve, kulturave dhe kombësive të ndryshme.
MIA ka biseduar edhe me drejtorin e Komisionit për Marrëdhënie me Bashkësitë Fetare dhe Grupet Fetare, Darijan Sotirovski, i cili thekson bukurinë e këtyre festimeve dhe zakoneve, kur njëri feston dhe tjetri ndan gëzimin e tij, dhe kur të dy festojnë, ndajnë gëzimin me njëri-tjetrin në ditë të tilla.
“Sado që të krijohej apo po krijohet një imazh i izolimit dhe ndarjes reciproke në opinionin e gjerë, shumë gjëra tregojnë se besimi në Maqedoni lidh dhe forcon vlerat e respektit të ndërsjellë. Ishim në një darkë iftari ku morën pjesë Kryepeshkopi ynë i Ohrit dhe Maqedonisë z. Stefan si dhe ipeshkvi i Shkupit Kiro Stojanov. Para disa kohësh kremtuam edhe Shën Klimentin dhe festat e tjera me praninë e Reisul Ulema Shaqir ef. Fetai. Mendoj se gjyshërit tanë janë krenarë për atë që ne si brez kemi arritur dhe po jetojmë. Por ajo që është arritur gjithmonë duhet të ushqehet dhe të përmirësohet”, thotë Sotirovski.
Bashkëjetesa, sipas drejtorit të KMBFGF-së, është diçka e natyrshme dhe normale dhe nuk është qëllim në vetvete, por është një jetë e thjeshtë dhe e lirë në ndërveprime.
“Mendoj se të gjitha pengesat në këtë drejtim janë krijuar nga njerëzit dhe mund të kapërcehen nga njerëzit. Gjeneratat e ardhshme duhet të jenë në paqe me njëri-tjetrin dhe me pjekuri të mjaftueshme, në mënyrë që ne të mund të bëjmë hapa në drejtime të tjera”, thekson Sotirovski për MIA-n.
Mesazhi i Sotirovskit është për individin, pavarësisht se kush është, i kujt është apo çfarë besimi ka.
“Ashtu siç Ju e keni lirinë dhe të drejtën, ndjeni, gëzohuni dhe hidhëroheni, çdo person tjetër ka të njëjtën të drejtë në të njëjtën masë. Nxitjet tona njerëzore janë të njëjta, dhe njerëzimi qëndron në përpjekjen për të kuptuar tjetrin, shoqëria është ende një komunitet, jo sallë gjyqi”, theksoi drejtori i KMBFGF-së.
Kreshmët ortodokse përfundojnë këtë javë më 16 prill, kur është edhe Pashka, për të cilën të krishterët ortodoksë besojnë se është dita e ringjalljes së Jezusit, ndërsa agjërimet myslimane përfundojnë të premten e ardhshme më 21 prill kur myslimanët festojnë Fitër Bajramin.
Haris Sulejman
Foto: Darko Popov, Frosina Naskoviq