MIA në portin e tretë më të madh tregtar në planet: Nga Ningbo në Zoushan, Kina pushton botën
- Kina është një nga eksportuesit më të mëdhenj në botë, megjithëse shifrat ndryshojnë, si p.sh. kur në maj të këtij viti u regjistrua një rënie në eksportet e produkteve në SHBA për shkak të vendosjes së tarifave, por strategjia mbetet e njëjtë. Ky vend, i cili, sipas shumë njerëzve, është aktualisht një nga më të fuqishmit në botë, ka vite që ndërton "beteja" tregtare, dhe disa prej tyre, përveç prodhimit dhe pushtimit komercial të territoreve, përfshijnë edhe dorëzimin dhe shkurtimin e kohëve të dorëzimit për produktet që dalin nga fabrikat dhe objektet industriale kineze.
Ningbo, 17 qershor 2025 (MIA) - Kina është një nga eksportuesit më të mëdhenj në botë, megjithëse shifrat ndryshojnë, si p.sh. kur në maj të këtij viti u regjistrua një rënie në eksportet e produkteve në SHBA për shkak të vendosjes së tarifave, por strategjia mbetet e njëjtë. Ky vend, i cili, sipas shumë njerëzve, është aktualisht një nga më të fuqishmit në botë, ka vite që ndërton "beteja" tregtare, dhe disa prej tyre, përveç prodhimit dhe pushtimit komercial të territoreve, përfshijnë edhe dorëzimin dhe shkurtimin e kohëve të dorëzimit për produktet që dalin nga fabrikat dhe objektet industriale kineze.
Dorëzimi i produkteve duket pak a shumë kështu: kompania kineze nga e cila keni bërë porosinë ngarkon produktin tuaj të paketuar tashmë në kamionë së bashku me kush e di sa dërgesa të tjera që duhet të shkojnë në të njëjtin destinacion ose në një destinacion të afërt dhe më pas shkon në një nga disa vende të mundshme nga ku produkti juaj dërgohet në një destinacion të caktuar, përfshirë Maqedoninë e Veriut. Do të përmendnim këtu se disa kompani kanë qendrat e tyre logjistike jashtë Kinës nga ku i dorëzojnë produktet e tyre, por këtu do të përqendrohemi vetëm te vendi dhe mënyra se si produktet dalin përgjithësisht nga ky vend.
Produktet vijnë në vendin tonë në tri mënyra: me aeroplanë mallrash, në kontejnerë me trena nëpërmjet Hekurudhës Ekspres Kinë-Evropë që nisen nga Parku Ndërkombëtar i Tregtisë dhe Logjistikës në Ksian drejt njërit prej vendeve evropiane si Rumania, Polonia ose Gjermania dhe shkojnë më tej dhe mënyra e tretë është me kontejnerë dhe anije mallrash që nisen, ndër të tjera, nga porti i tretë më i madh në botë, i cili ndodhet pranë qytetit kinez Ningbo.

Një gazetar i MIA-s, së bashku me disa kolegë të tjerë nga vendet e Evropës Qendrore dhe Lindore, vizitoi portin Ningbo Zhoushan, i cili ndodhet rreth 83 kilometra nga qyteti i Ningbos, ndërsa nga Shangai, një nga qendrat më të mëdha financiare në botë, është larg rreth 250 kilometra. Destinacioni i dytë që vizituam është Hekurudha Ekspres Kinë-Evropë pranë qytetit Ksian, në provincën lindore kineze Shaanksi, ku trenat e ngarkuar me mallra dhe produkte të ndryshme nisen nga Parku Ndërkombëtar i Tregtisë dhe Logjistikës.
Statistikisht, bazuar në të dhënat nga autoritetet kineze, në vitin 2024 shkëmbimi i përgjithshëm tregtar midis Kinës dhe vendeve të CEI-t arriti në 142.3 miliardë dollarë. Vitin e kaluar, Kina eksportoi produkte me një vlerë totale prej 111.1 miliardë dollarësh vetëm në vendet e Evropës Qendrore dhe Lindore, ndërsa importet nga këto vende arritën vetëm në 31.2 miliardë dollarë.
Partnerët më të mëdhenj tregtarë të Kinës në vitin 2024 nga vendet e CEI-t janë Polonia, Republika Çeke dhe Hungaria. Në vitin 2024, investimet e Kinës në vendet e CEI-t arritën në 24 miliardë dollarë. Qëllimi i të gjitha vendeve të Evropës Qendrore dhe Lindore - EQL-së, përfshirë edhe vendin tonë, është të rrisin eksportet në Kinë, e cila është një nga tre tregjet më të mëdha në botë. Provë për këtë ishte Panairi i Mallrave të Konsumit Kinë-EQL që u mbajt në Ningbo.
Hekurudhë me shpejtësi të lartë për transportimin e mallrave në Rusi dhe vendet evropiane
Nga qyteti historik i Ksianit, me hekurudhën ekspres Kinë-Evropë, në një nga ditët më të ngrohta të majit, ne u nisëm për në këtë pjesë të botës. Kjo linjë hekurudhore është një pjesë kyçe e rrjetit më të gjerë të shërbimeve hekurudhore të mallrave që lidh Kinën dhe Evropën. Qendra logjistike në Ksian është kryesore për këtë shërbim, veçanërisht për rrugën Trans-Kaspike dhe rrugët për në Evropën Perëndimore.
Përfaqësuesit e hekurudhave theksojnë se qendra logjistike renditet ndër qendrat e klasit të parë të tregtisë tokësore dhe logjistikës. Ajo operon me 59 linja hekurudhore, duke përfshirë 18 linja ndërkombëtare kontejnerësh, me një kapacitet vjetor prej 5.4 milionë TEU dhe një qarkullim prej 66 milionë tonësh metrikë.

Vitin e kaluar, bazuar në informacionet nga zyrtarët e kompanisë, 4,900 trena me vagonë dhe kontejnerë të mbushur plot u nisën nga ky stacion qendror hekurudhor ekspres drejt destinacioneve të lartpërmendura. Plani i zyrtarëve kinezë është që 10,000 trena mallrash të nisen nga këtu çdo vit.
Qendra e logjistikës dhe hekurudhave në Provincën Shaanksi filloi të funksiononte si një zonë ekonomike pilot, me qëllim reformën dhe hapjen ndaj vendeve të mbuluara nga "Nisma - një brez dhe një rrugë".
Trenat e parë me vagonë mallrash u nisën që andej më 28 nëntor të vitit 2013 në rrugën Ksian- Kazakistan.

Ksiani, i cili është një nga qendrat kryesore ekonomike, historike dhe kulturore të Kinës, ishte organizatori i Ekspozitës së 9-të Ndërkombëtare të Rrugës së Mëndafshit dhe Forumin e Investimeve dhe Tregtisë të Kinës Lindje-Perëndim në mesin e majit. Ndër pjesëmarrësit në këtë forum të rëndësishëm ishin biznesmenë jo vetëm nga Kina, por edhe nga India, Emiratet e Bashkuara Arabe, Turqia...
Provinca kineze Shaanks, ku ndodhet qyteti i Ksianit, konsiderohet si një nga vendet e rëndësishme të lindjes së kombit dhe qytetërimit kinez.
Porti Ningbo Zoushan, porti i tretë më i madh në botë
Ningbo është një qytet me status të planifikimit ekonomik të pavarur dhe një nga qytetet kryesore në Provincën Zexhjiang. Një qytet portual modern i vendosur në bregdetin juglindor të Kinës dhe qendra ekonomike e deltës jugore të lumit Jangce. Emri Ningbo në gjuhën kineze do të thotë "vale të qeta". Qyteti ka gjashtë zona ose distrikte dhe është i vendosur në një sipërfaqe prej 9,816 kilometrash katrorë tokë dhe 8,355 kilometrash katrorë det. Në fund të vitit 2024, në Ningbo jetonin 9.7 milionë njerëz. Sipas të dhënave të qeverisë kineze, është një nga dy qytetet në Zexhjiang me një PBB që tejkalon një trilion juan. Në vitin 2024, PBB-ja e saj arriti në 1.81477 trilion juanë, duke u renditur e 11-ta midis qyteteve kontinentale, ndërsa të ardhurat e buxhetit të përgjithshëm të qeverisë arritën në 179.05 miliardë juanë, duke e vendosur qytetin në vendin e dhjetë.
Nga qyteti i Ningbosë, ku po zhvillohej Ekspozita e 4-t Kinë-Evropë Qendrore dhe Lindore, ne u drejtuam përgjatë një autostrade moderne drejt portit Ningbo Zoushan, dhe shumica e automjeteve që kalonin pranë nesh ishin kamionë.

Porti Ningbo - Zoushan mbulon 19 zona portuale me 620 vende ankorimi, duke përfshirë 170 metra vende ankorimi të mëdha për anijet me tonazh mbi 10,000 tonë (DWT) dhe mbi 100 vende ankorimi të mëdha dhe super të mëdha në ujëra të thella për anijet me tonazh mbi 50,000 (DWT). Porti Ningbo - Zoushan operon numrin më të madh të ankorimeve super të mëdha në ujëra të thella në Kinë dhe është porti i vetëm në botë me terminale të dyfishta kontejnerësh prej 10 milionë TEU (njësi ekuivalente me njëzet këmbë, një masë standarde e kapacitetit të ngarkesës për anijet dhe portet e kontejnerëve). Sipas përfaqësuesve të kompanisë, ky terminal njihet edhe si i dyti më i madh në botë.
Nga vendi ose terminali që vizituam, anijet me kontejnerë me produkte dhe mallra nisen për në Greqi, Slloveni dhe Poloni. Një pjesë e asaj që mbërrin në vendin tonë vjen pikërisht nga këto porte, por në përgjithësi nga Greqia.

"Nëse i shikoni enët do të vini re se ato janë të madhësive të ndryshme. Ka më të vogla dhe dy herë më të mëdha, varësisht nga sa mbledhin. Do të vini re gjithashtu se ato kanë një ngjyrë të ndryshme, që do të thotë se janë nga kompani të ndryshme transporti", shpjegoi përfaqësuesi i kompanisë.
Ngarkimi i kontejnerëve dikur bëhej nga punëtorët që ngjiteshin në kabinat e vinçave të portit me ngjyrë të kuqe të terminalit. Kjo nuk është më kështu, pasi ato kontrollohen nga distanca nëpërmjet kompjuterëve.
Porti i Ningbo-s bashkëpunon me kompani të ndryshme transporti detar në mbarë botën, si Maersk, pastaj Kompania Mediterane e Anijeve...

Në vitin 2024, 1.37 miliardë tonë ngarkesë kaluan nëpër port, duke ruajtur pozicionin e tij si porti më i mirë i ngarkesave në botë për 16 vjet rresht, ndërsa 39.3 milionë TEU kontejnerë kaluan nëpër të, duke u renditur i treti për shtatë vjet rresht.
Elizabeta Veljanovska Najdeska