Drejtori i Kadastrës, Zhivkovski për MIA-n: Do të pamundësohet rritja artificiale e çmimeve të patundshmërive
- Çdo qytetar hamendjen dhe pyetjen e tyre në fushën e punës kadastrale do të mund t'ua parashtrojë punonjësve të Agjencisë për kadastër të patundshmërive dhe në bisedë të drejtpërdrejtë me ta të marrin sqarim, në kuadër të fushatës "Kadastra pranë teje", e cila fillon nesër, njoftoi në intervistë për MIA-n drejtori i kadastrës, Ivan Zhivkovski.
- Post By Fami Bajrami
- 15:46, 17 shtator, 2025
Shkup, 17 shtator 2025 (MIA)
Lidija Vellkovska
Çdo qytetar hamendjen dhe pyetjen e tyre në fushën e punës kadastrale do të mund t'ua parashtrojë punonjësve të Agjencisë për kadastër të patundshmërive dhe në bisedë të drejtpërdrejtë me ta të marrin sqarim, në kuadër të fushatës "Kadastra pranë teje", e cila fillon nesër, njoftoi në intervistë për MIA-n drejtori i kadastrës, Ivan Zhivkovski.
Ai shprehet se për masat nga Banka Kombëtare për qasje më të lehtë në kredi për banesën e parë, Agjencia e Kadastrës së Patundshme po zgjeron Regjistrin e Çmimeve dhe Qirave, i cili gjithashtu do të regjistrojë çmimet e pasurive të patundshme të përfshira në para-kontratat, të cilat do të monitorojnë tendencat e tregut të çmimeve, dhe në të njëjtën kohë, thekson, do të parandalojnë rritjen artificiale të çmimeve të pasurive të patundshmërive.
Është në procedurë përpunimi i ueb-serviseve për qasje (inspektim dhe shitje) në të dhënat nga Regjistri i Çmimeve dhe Qirave. Ata do të mundësojnë inspektimin online dhe shkarkimin ose shitjen e të dhënave nga Regjistri i Çmimeve dhe Qirasë përmes portalit për shërbime elektronike të Agjencisë për Kadastër të Patundshmërive. Kështu, qasja e drejtpërdrejtë në të dhënat nga Regjistri i Çmimeve dhe Qirave do t'u sigurohet të gjithë individëve të interesuar dhe përdoruesve profesionistë për nevojat e fushës së tyre të punës (njësitë tatimore në komunat, gjykatat, vlerësuesit, bankat, ekspertët, etj.), shprehet Zhivkovski.
Ai gjithashtu thekson se zyrtari në kohën e regjistrimit në kadastrën e patundshmërive nuk shqyrton ligjshmërinë dhe vërtetësinë e përmbajtjes së bazave juridike të paraqitura në regjistrim, nuk shqyrton ligjshmërinë e procedurës në të cilën ato janë miratuar dhe nuk shqyrton nëse bazat juridike janë të vërteta dhe në përputhje me ligjin.
"Ndonjëherë disa aktivitete nuk janë në fuqinë tonë, ato varen nga komunat (njësitë e vetëqeverisjes lokale), noterët ose kompanitë private gjeodezike. E theksoj këtë sepse kohët e fundit jemi përmendur në lidhje me legalizimet. Këtu organi kompetent nuk është AKP-ja, por njësitë e vetëqeverisjes lokale. Pra, është e rëndësishme për nëpunësit tanë nëse dokumentet kanë vulë, vulë apostile, nënshkrime dhe vërtetime, nëse ka përshtatshmëri të të dhënave se bëhet fjalë për këtë dhe atë komplot kadastral, nëse kanë raport gjeodezik", sqaron Zhivkovski.
Ai gjithashtu thekson se ata bënë të mundur që të gjithë qytetarët të raportojnë menjëherë nëse përballen me ndonjë formë korrupsioni dhe se vetëm në këtë mënyrë mund të kontribuojnë në ndërtimin e një administrate më efikase, të drejtë dhe transparente.
Ai shprehet se numri i përgjithshëm i çështjeve nën zgjidhje në fund të marsit 2025 në krahasim me fundin e dhjetorit të vitit 2024 shënon rënie dhe 3.119 rastet e pazgjidhura kanë rënë në 3.025.
Me Zhivkovskin biseduam edhe për Regjistrin e adresave, projekt i shpallur shumë vite më parë, i cili duhet të ketë uniformitet në të dhënat e adresave dhe nuk do të ketë raste si ato kur në një ndërtesë një pjesë e banesave janë në një rrugë, një pjesë tjetër në një tjetër, si dhe duke ndryshuar emrat e rrugëve kur disa dokumente deklarojnë emrin e vjetër në të tjerët të riun. Kadastra ka përgatitur tashmë aplikim për Regjistrin grafik të rrugëve dhe numrave të shtëpive. Zhivkovski thotë se komunat duhet të përfshihen në mënyrë aktive në procedurën e konfirmimit të të dhënave në terren dhe të eliminojnë të gjitha mangësitë në drejtim të emërtimit të rrugëve, numërimit të ndërtesave dhe rinumërimit të tyre të mundshëm.
Në intervistë, ai informon se Agjencia për kadastër të patundshmërive po punon intensivisht për krijimin e një sistemi të ri për kadastrën elektronike që do të synojë modernizimin dhe modernizimin e sistemit ekzistues, si dhe njofton për rritje të shërbimeve në portalin elektronik “e-shërbimet” ku tani janë në dispozicion 104 shërbime përmes të cilave qytetarët mund të kenë qasje dhe të shkarkojnë produkte në formë digjitale.

Kohët e fundit, ju njoftuat bashkëpunimin me Bankën Popullore për shkëmbimin e të dhënave me qëllim përgatitjen e masave për qasje më të lehtë në kredi për banesën e parë dhe rihapjen e Regjistrit të çmimeve të patundshmërive dhe qirave. Çfarë do të thotë në veçanti bashkëpunimi dhe çfarë do të mundësojë ai?
- Ne realizuam takim me guvernatorin e Bankës Popullore, Trajko Sllaveski, ku diskutuam për gjendjen rrjedhëse në tregun e pasurive të patundshme dhe mundësitë për shkëmbim më efikas të informacioneve, që do të ndihmojë në krijimin e masave të reja për qasje më të lehtë në kredi për banesën e parë.
Agjencia për Kadastër të Patundshmërive mban Regjistrin e Çmimeve dhe Qirave, i cili duke ardhur në postin e Drejtorit të Agjencisë për Kadastër të Patundshmërive vihet përsëri në funksion duke përgatitur raporte (tremujore, gjysmëvjetore dhe vjetore) për qarkullimin e patundshmërive (shitje dhe qira), kështu që Agjencia për Kadastër të Patundshmërive mundëson arritjen e transparencës së tregut të patundshmërive.
Bashkëpunimi me Bankën Popullore, do të sigurojë shkëmbim më të mirë dhe më të shpejtë të informacioneve dhe forcimin e kapaciteteve analitike për monitorimin e tregut dhe do të kontribuojë në mbështetje më efektive të qytetarëve, veçanërisht të rinjve, si dhe çifteve të martuara, në zgjidhjen e çështjes së tyre të banimit.
Gjatë përgatitjes së masave nga Banka Popullore për qasje më të lehtë në kredi për banesën e parë, Agjencia për Kadastrën e Patundshmërive do të zgjerojë Regjistrin e Çmimeve dhe Qirave, që do të mundësojë regjistrimin e çmimeve të patundshmërive të përfshira në para-kontratat, të cilat do të monitorojnë tendencat e tregut të çmimeve, dhe në të njëjtën kohë do të parandalojnë rritjen artificiale të çmimeve të patundshmërive.
Është në procedurë përpunimi i ueb-serviseve për qasje (inspektim dhe shitje) në të dhënat nga Regjistri i Çmimeve dhe Qirave. Ata do të mundësojnë inspektimin online dhe shkarkimin ose shitjen e të dhënave nga Regjistri i Çmimeve dhe Qirasë përmes portalit për shërbime elektronike të Agjencisë për Kadastër të Patundshmërive. Kështu, qasja e drejtpërdrejtë në të dhënat nga Regjistri i Çmimeve dhe Qirave do t'u sigurohet të gjithë individëve të interesuar dhe përdoruesve profesionistë për nevojat e fushës së tyre të punës (njësitë tatimore në komunat, gjykatat, vlerësuesit, bankat, ekspertët, etj.).
Deri ku është realizimi i projektit për Regjistrin e adresave, për të cilat aktivitete ka që në vitin 2017?
- Deri në fund të korrikut 2023, u përfundua mbledhja në terren e të dhënave për rrugët dhe numrat e shtëpive dhe në përputhje me dispozitat e Ligjit për Kadastrën e Patundshmërive, u krijua Regjistri grafik i rrugëve dhe numrave të shtëpive për të gjitha vendbanimet në territorin e shtetit. Regjistri grafik i rrugëve dhe numrave të shtëpive krijohet në bazë të të dhënave të mbledhura në terren dhe është zgjidhje kalimtare deri në krijimin e Regjistrit të adresave.
Aplikacioni për Regjistrin grafik të rrugëve dhe numrave të shtëpive, i vendosur në faqen e internetit të Agjencisë për Kadastrën e Patundshmërive, përmban një sasi të madhe të të dhënave dhe mund të inspektohet në terren për të dhënat e mbledhura për rrugët dhe numrat e shtëpive.
Të gjithë qytetarët mund të komentojnë për saktësinë e të dhënave të mbledhura në terren, që do të thotë se çdo qytetar mund të kontrollojë të dhënat e ofruara në lidhje me: emrin e njësisë së vetëqeverisjes lokale; emrin e vendbanimit; emrin e rrugës; numrin e shtëpisë; numrin e hyrjes; qëllimin e objektit dhe shumë të tjera, ta krahasojnë atë me të dhënat nga fleta e posedimit dhe të reagojnë nëse dallojnë.
Komentet përdoren në procesin e konfirmimit të saktësisë (vërtetimit) të të dhënave të adresave nga komunat. Kjo, nga ana tjetër, do të mundësojë krijimin e një regjistri adresash me të dhëna të verifikuara dy herë. Për të krijuar një Regjistër të përditësuar, të besueshëm dhe konfidencial, është gjithashtu e nevojshme që komunat të angazhohen në mënyrë aktive në procedurën e konfirmimit të të dhënave në terren. Ato duhet të eliminojnë çdo mangësi në lidhje me emërtimin e rrugëve, numërimin e ndërtesave dhe rinumërimin eventual të tyre.
Trajnimet u bënë për të gjithë të punësuarit në komuna (përveç Qytetit të Shkupit), u vizituan të gjitha komunat dhe kryetarët e komunave është biseduar për rëndësinë e këtij procesi.
Për momentin, Regjistri i adresave, në përputhje me ligjin ekzistues, mbahet në Regjistrin Qendror të Maqedonisë në të cilin është e pranishme vetëm pjesa përshkruese, pa një komponent grafik dhe i cili është i mbushur me informacione të bazuara në të dhënat nga regjistrat elektronikë të mbajtura nga komunat dhe Qyteti i Shkupit.
Për një Regjistër përfundimtar dhe funksional adresash, para së gjithash, duhet të miratohet Ligj që do të rregullojë këtë çështje dhe do të përcaktojë funksionet dhe mënyrën në të cilën do të funksionojnë të gjithë aktorët e përfshirë dhe i gjithë procesi në përgjithësi.

Cili është kuptimi dhe cilat janë përfitimet e vënies në funksionim të regjistrit të adresave?
- Përfitimet nga Regjistri i krijuar i adresave do të gëzohen nga të gjitha institucionet, si dhe të gjithë personat juridik dhe fizik në Republikën e Maqedonisë së Veriut. Me të do të mundësohet një mënyrë të shpejtë dhe të lehtë të kërkohet dhe identifikohen rrugët, ndërtesat dhe banesat në hapësirën, do të sigurojë saktësinë e të dhënave.
Efektet e drejtpërdrejta të vendosjes së Regjistrit të adresave janë: përmirësimi i qasjes në informacione cilësore dhe të përditësuara; centralizimi i informacioneve dhe lidhja e institucioneve; ulja e kostove të përditshme të të bërit biznes; zvogëlimi i kohës së nevojshme për dërgimin dhe marrjen e të dhënave; përmirësimi i komunikimit në institucione.
Efektet e ndërmjetme të vendosjes së Regjistrit të adresave janë: stimulimi i llojeve të reja të bizneseve, siç janë shitoret online; kërkimi efektiv i njësive hapësinore me interes, vetëm duke hyrë në adresë; ulja e kostos së shpërndarjes së të dhënave dhe informacioneve; rritja e cilësisë së dorëzimit postar që do të nxisë tregun të përdorë këto shërbime; pas përmirësimit të menaxhimit të fatkeqësive, pra krizave, gjë që do të rezultojë në uljen e kostos së trajtimit të zonave të prekura; qasja e lirë dhe e pakufizuar në adresa është me rëndësi të madhe për publikun dhe është mjet në administratën publike, industri dhe tregti; shërben si referencë unike për policinë dhe shërbimet e urgjencës (ambulanca, zjarrfikësit), shërbimet e transportit, logjistikës, qeverisjes elektronike, administratës publike dhe qytetarëve.
Pra, përfitimet e një Regjistri i adresave aktive janë të mëdha. Për momentin, secili institucion mban të dhëna të ndryshme për adresat e qytetarëve (EVN, ujësjellës, MPB, etj.) dhe ato ndryshojnë nga njëri-tjetri. Me vendosjen e Regjistrit të adresave, do të ketë një mënyrë të unifikuar të mbajtjes së adresave dhe përmes shërbimeve secila bashki do të mund t'i përdorë ato. Me pak fjalë, do të ketë uniformitet në të dhënat e adresave. Kjo do të shmangë diversitetin e të dhënave. Për shembull, do të theksoja se në një ndërtesë një pjesë e banesave udhëhiqen në një rrugë, një pjesë tjetër në rrugë tjetër. Gjatë ndryshimit të emrave të rrugëve, në disa dokumente qëndron emri i vjetër në të tjerat emri i ri dhe ngjashëm.
Çfarë sfide është ky projekt për Kadastrën, cilët janë gjithë ata që janë përfshirë në aktivitete dhe sa i kushton shtetit ky projekt?
- Është një sfidë e madhe. Është një projekt me të vërtetë kompleks. Procesi i mbledhjes së të dhënave në terren, përpunimi i tyre, krahasimet dhe gjithçka tjetër që nevojitet më tej për të kristalizuar dhe marrë të dhëna të sakta për adresat dhe numrat e shtëpive nga terreni, respektivisht për të përcaktuar gjendjen faktike, ishte afatgjatë. Por, Agjencia për Kadastrën e Patundshmërive për momentin nuk mund t'i përfundojë aktivitetet vetë. Është e nevojshme të përfshihen të gjitha palët e involvuara në këtë proces dhe barra më e madhe duhet të bartet nga komunat dhe Qyteti i Shkupit.
Krahas faktit që është komplekse, kjo ndërhyrje është edhe shumë e shtrenjtë. Për shkak të rëndësisë së veçantë të projektit të Regjistrit të adresave, Agjencia për Kadastrën e Patundshmërive mori mbështetje financiare nga Agjencia Suedeze për Bashkëpunim Ndërkombëtar - SIDA për mbledhjen e të dhënave në terren për rrugët dhe numrat e shtëpive. Mbledhja e të dhënave në terren për rrugët dhe numrat e shtëpive u mbështet gjithashtu nga mjetet në kuadër të programit IPA/2019/PG/0168-6574 për mbështetje financiare nga Bashkimi Evropian. Dhe në fund, më duhet të përmend kontributin e vetë shtetit, sigurisht përmes Agjencisë për Kadastrën e Patundshmërive. Përveç stafit, teknikës dhe pajisjeve të nevojshme, AKP-ja ka ndarë mjetet e veta në interes të të gjithë këtij projekti nga i cili përfitojnë të gjithë qytetarët.

Në çfarë punon dhe çfarë është sfida kryesore për Kadastrin në drejtim të digjitalizimit të mëtejshëm të proceseve dhe shërbimeve të punës për qytetarët?
- Agjencia e kadastrës së patundshmërive në juridiksionin e saj ka disa sisteme elektronike përmes të cilave ministritë, komunat, përdoruesit profesionistë, qytetarët dhe të gjithë personat e tjerë juridikë të interesuar mund të marrin plotësisht shërbime digjitale.
Digjitalizimi është proces që kërkon angazhim, monitorim të zhvillimit teknologjik, kryesisht zgjidhje harduerike dhe softuerike dhe zbatimin e tyre për të siguruar cilësinë dhe sigurinë e shërbimeve të ofruara.
Sistemi më i rëndësishëm digjital për Agjencinë është kadastra elektronike përmes së cilës mundësohen plotësisht shërbimet digjitale për përdoruesit tanë profesionistë, kryesisht për noterët, kompanitë private gjeodezike, avokatët, vlerësuesit dhe të tjerët. Sistemi u shërben rreth 2000 përdoruesve çdo ditë dhe përpunon në mënyrë digjitale rreth 1 milion lëndë që lidhen me regjistrimin e të drejtave të të patundshmërive dhe ndryshimet që lidhen me to. Agjencia për Kadastrën e Patundshmërive punon intensivisht për të krijuar një sistem të ri për kadastrën elektronike që do të synojë ta bëjë të modernizuar dhe dhe bashkëkohor sistemin ekzistues dhe të mundësojë mënyre efikase, transparente dhe të unifikuar të veprimit sipas standardeve më moderne botërore.
Shërbimet digjitale online Agjencia për Kadastrën e Pasurive të Paluajtshme ofron nëpërmjet sistemit informatik të bazuar në internet të Agjencisë, i cili është portali elektronik “e-shërbime”. Për momentin, në këtë portal janë publikuar dhe janë në dispozicion për përdorim 104 shërbime digjitale, respektivisht shërbime përmes të cilave qytetarët mund të kenë qasje dhe të shkarkojnë produkte në formë digjitale, pa pasur me këtë rast nevojë të vijnë në sportelet. Aktualisht po punohet në përmirësimin e funksionalitetit të këtij portali në modulet për objektet infrastrukturore, kufijtë administrativë, produktet hartografike, pikat gjeodezike dhe ueb serviset. Vitin e ardhshëm, numri i shërbimeve elektronike do të rritet me shërbimet e reja digjitale në këtë portal, veçanërisht në kadastrën infrastrukturore.
Pjesë e proceseve të digjitalizimit është gjeo-portali kombëtar NIPP, i cili është në kompetencë të Agjencisë. Mundëson grumbullimin, menaxhimin, përdorimin dhe shkëmbimin cilësor të të dhënave gjeohapësinore në nivel kombëtar. Portali lejon përdoruesit të kenë qasje dhe të përdorin të dhënat në formën e shërbimeve të internetit për shikimin dhe marrjen e të dhënave. Në gjeo-portalin kombëtar, 12 ministri, 8 agjenci qeveritare, Qyteti i Shkupit dhe dy oda ekonomike kanë mundësi të publikojnë të dhëna. Aktualisht në dispozicion për përdorim janë 316 metadata dhe 153 shërbime të internetit që i referohen 163 grupeve të të dhënave hapësinore. Agjencia për kadastrën e patundshmërive harmonizon plotësisht përmbledhjet e saj të të dhënave hapësinore në përputhje me Direktivën Evropiane INSPIRE dhe ato janë në dispozicion për përdorim. Si pjesë e portalit janë edhe të dhënat e hapura që përdoruesit mund t'i shkarkojnë pa paguar kompensim. Sa i përket zhvillimit të mëtejshëm të gjeo-portalit kombëtar, Agjencia planifikon të prezantojë një model për licencimin e të dhënave të hapura që do të rregullojë të drejtën e autorit dhe do të publikojë Regjistrin Kombëtar të Mbledhjes së të Dhënave Hapësinore.
Kur bëhet fjalë për proceset e digjitalizimit, do t'i referohem edhe hartave topografike. Përgatitja e hartave topografike është përgjegjësi e Agjencisë dhe procesi i prodhimit të tyre është tërësisht digjital, në format raster dhe vektorial. Të interesuarit mund të shkarkojnë harta topografike përmes shërbimeve digjitale të publikuara në portalin e-shërbime, por edhe në gjeoportalin kombëtar NIPP. Pjesë e sfidave me të cilat ballafaqohet Agjencia për kadastër të patundshmërive në këtë fushë është përgatitja e hartave topografike në përputhje me standardet e NATO-s. Ky aktivitet duhet të realizohet në bashkëpunim me Ministrinë e Mbrojtjes dhe Armatën e Republikës së Maqedonisë.
Këto janë vetëm disa nga zgjidhjet digjitale të Agjencisë për Kadastrën e Pasurive të Patundshme. Në të ardhmen, vazhdojmë me zhvillimin përmes implementimit të aktiviteteve që do të mbështesin inovacionetn, do të mundësojnë zbatimin e tendencave të reja në fushën e të dhënave gjeohapësinore, aplikimin e teknologjive të reja, dhe gjithçka në interes të nevojave të qytetarëve dhe shoqërisë.
Unë pres që digjitalizimi i mëtejshëm të rezultojë në shërbime të reja që do të mundësojnë forcimin e koordinimit dhe bashkëpunimit ndërinstitucional, ndërveprimin dhe ndërtimin e sistemeve të sigurta të të dhënave dhe përdorimin e tyre në marrjen e vendimeve dhe politikave të rëndësishme në sektorin publik.
Në përfundim të kësaj teme, dua të theksoj një zgjidhje specifike që AKP-ja, në përputhje me përpjekjet për modernizim, ka vënë në përdorim, që është aplikimi për të kuptuar statusin e kërkesave. Qytetarët dhe personat juridikë mund të monitorojnë statusin e çështjeve të tyre në kohë reale, pa pasur nevojë për prani fizike. Ky aplikacion është një përgjigje ndaj kërkesave për shërbime më të shpejta dhe më efikase. Qëllimi ynë është ta bëjmë institucionin më të arritshëm dhe digjitalizimi mbetet prioritet kyç në këtë proces, aplikimi është i disponueshëm nëpërmjet faqes së internetit të Agjencisë në rubrikën “Qasje në statusin e lëndës”. Me vendosjen e kodit nga konfirmimi i pranimit, në çdo kohë do të mund të merrni informacione themelore për kërkesën tuaj.
Çfarë tregojnë të dhënat për shërbimet kadastrale më të përdorura dhe çfarë pasqyrojnë ato në drejtim të urbanizimit, zhvillimit dhe investimeve të mëtejshme?
- Shërbimi kadastral më i përdorur në mënyrë bindëse është nxjerrrja e fletëve të pronësisë, që është e kuptueshme në njëfarë mënyre. Secili qytetar që fillon procedurën e regjistrimit të pasurisë së tij dëshiron të ketë produktin përfundimtar të të gjithë procedurës, që është fletë e pronësisë. Fleta e pronësisë është dëshmi e posedimit të pasurive të patundshme në shtetin tonë.
Kështu, në lidhje me lëndët konkrete që mbërrijnë çdo ditë në Agjenci, siç thashë, shumica e tyre u referohen kërkesave për lëshimin e fletave të pronësisë dhe zbatimin e marrëveshjeve të blerjes dhe ndryshimin e bartësit të pronësisë së një prone të caktuar.
Sa për ilustrim, në korrik të vitit 2025, nëpërmjet eKat janë lëshuar 4.154 fletë pronësie, 2.541 lista të indikacioneve për parcelat kadastrale, 381 certifikata nga plani kadastral, etj.
AKP-ja përditëson bazën e saj e të dhënave në lidhje me të dhënat kadastrale, ndërsa të dhënat kadastrale dhe planet kadastrale janë në dispozicion të publikut falas përmes portalit OSSP të AKP-së.
Megjithatë, më së shpeshti, qytetarët tanë u besojnë fletëve të shtypura të pronësisë dhe për to duhet të aplikohen në sportel, por për lëshimin e tyre nuk pritet, ato lëshohen në momentin e njëjtë. Gjithashtu, dua të theksoj se Agjencia e Kadastrës së Patundshmërive ka kontrata dhe ka bërë të mundur që të kryhen fletë të vlefshme pronësie në shoqëritë private gjeodezike dhe te noterët. Që do të thotë se ata nuk duhet të ndalen në sportelin e Agjencisë së Kadastrës për të marrë fletë të vlefshme pronësie.

Cila është gjendja e efikasitetit në veprimin ndaj lëndëve, sa është numri i lëndëve të pazgjidhura, cila është arsyeja për këtë?
- Në QKP - Shkup dhe në njësitë rajonale, në periudhën nga tremujori i parë i vitit 2025, ka pasur rënie të numrit të lëndëve të pranuara krahasuar me tremujorin e fundit të vitit 2024 me 1 për qind, derisa numri i lëndëve të pazgjidhura është zvogëluar me 3 për qind. Numri i përgjithshëm i lëndëve në proces zgjidhjeje në fund të marsit të vitit 2025 në krahasim me fundin e dhjetorit të vitit 2024 është ulur, kështu që lëndët e pazgjidhura nga 3.119 janë ulur në 3.025. Përndryshe, ajo me të cilën mburret Agjencia për Kadastrën e Patundshmërive është se janë zgjidhur të gjitha lëndët e ngecura. Këto shifra që kam përmendur më sipër janë lëndë të reja, të cilat trajtohen në mënyrë rrjedhëse.
Për çfarë ankohen më shpesh qytetarët kur përdorin shërbimet, e çfarë theksojnë si pozitive dhe çfarë ndërmerrni në këtë drejtim?
- Agjencia e Kadastrës së Patundshmërive vepron mbi parimet e ligjshmërisë, ekspertizës, efikasitetit, transparencës, orientimit të servisit, profesionalizmit dhe përgjegjësisë për funksionimin dhe rezultatet e arritura.
Agjencia për kadastrën e patundshmërive vepron sipas Ligjit për kadastrën e patundshmërive, ku neni 146, i cili përshkruan parimin e ligjshmërisë në regjistrim, thotë se: gjatë regjistrimit në kadastrën e patundshmërive, zyrtari nuk shqyrton ligjshmërinë dhe vërtetësinë e përmbajtjes së bazave juridike të paraqitura në regjistrim, nuk shqyrton ligjshmërinë e procedurës në të cilën ato janë miratuar dhe nuk shqyrton nëse bazat juridike janë të vërteta dhe në përputhje me ligjin.
Me fjalë tjera, ndonjëherë disa aktivitete nuk janë në fuqinë tonë, ato varen nga komunat (njësitë e vetëqeverisjes lokale), noterët ose kompanitë private gjeodezike.
E theksoj këtë sepse kohët e fundit jemi përmendur në lidhje me legalizimet. Këtu organi kompetent nuk është AKP-ja, por njësitë e vetëqeverisjes lokale. Pra, është e rëndësishme për nëpunësit tanë nëse dokumentet kanë vulë, vulë apostile, nënshkrime dhe vërtetime, nëse ka përshtatshmëri të të dhënave se bëhet fjalë për këtë dhe atë komplot kadastral, nëse kanë raport gjeodezik.
Në Qendrën për kadastër të patundshmërive, e cila operon me rastet për Qytetin e Shkupit, shumica e sporteleve punojnë deri në orën 20:00. Qytetarët gjithashtu mund të kërkojnë shërbimet tona pas orarit të tyre të punës dhe nuk duhet të largohen nga puna. Për ata që kanë nevojë për shërbime sporteli, AKP-ja në lagjen Autokomandë të Shkupit ka hapur zyrë rajonale të Agjencisë për Kadastër të Patundshmërive, të destinuar për banorët e Komunës së Gazi Babës, por edhe për banorët e komunave përreth Butelit dhe Çairit. Paraprakisht, në Draçevë u hap një zyrë, për banorët e Draçevës, Pintisë, Zelenikovës, Dollno Lisiçes, Studeniçanit dhe vendbanimeve përreth, dhe është kthyer në funksion zyra në Komunën e Çashkës.
Jemi të vetëdijshëm se korrupsioni krijon atmosferë mosbesimi, pabarazie dhe padrejtësie, kështu që Agjencia për Kadastrën e Patundshmërive, me fushatën “Mos u bëj bashkëpunëtor – denonco tentimin për korrupsion”, ka punuar për një vit për të rritur vetëdijen për parandalimin e korrupsionit në institucionin. Fushata synon të rrisë vetëdijen e opinionit për rëndësinë e denoncimit të korrupsionit dhe shpërdorimit eventual të detyrës zyrtare.
Kemi mundësuar që të gjithë qytetarët, të denoncojnë menjëherë nëse përballen me ndonjë formë korrupsioni. Vetëm në këtë mënyrë mund të kontribuojmë në ndërtimin e një administrate më efikase, të barabartë dhe transparente.
Denoncimet për dyshim ose një rast konkret korrupsioni mund të parashtrohen në mënyrë anonime në adresën elektronike: prijavikorupcija@katastar.gov.mk ose në numrin e telefonit 070/288-300. Në reagimi pozitiv te qytetarët hasi ajo që, ndonëse Agjencia për kadastër të patundshmërive në pjesën më të madhe është institucion vetëfinancues që i shlyen obligimet financiare në mënyrë të pavarur, ka vendosur që të ulë çmimet e shërbimeve më shpesh të përdorura kadastrale deri në 75 për qind, qëllimi ynë është që të menaxhojmë çmimet e reduktuara të shërbimeve kadastrale për aq kohë sa është e mundur për të qenë funksional, ndërsa zhvillimi i vetë institucionit të mos vihet në pikëpyetje.

Ekskluzivisht për MIA-n, dua të promovoj aktivitetin tonë të radhës, i cili synon forcimin e parimeve të ligjshmërisë, ekspertizës, efikasitetit, hapjes, orientimit të shërbimit, profesionalizmit dhe përgjegjësisë për punën dhe rezultatet e arritura. Me një fushatë të re “KADASTRA PRANË TEJE”, këtë të enjte fillojmë të vizitojmë pothuajse të gjitha komunat në të gjithë shtetin. Në dispozicion të qytetarëve do të jenë nëpunësit udhëheqës shtetërorë të cilët janë të punësuar në Agjencinë për Kadastrën e Patundshmërive në të gjithë shtetin. Qëllimi i kësaj fushate është secili qytetar hamendjen dhe pyetjen e vet për të cilën përpiqet të gjejë përgjigje t'aa dorëzojë të punësuarve të Agjencisë së Kadastrës së Patundshmërive dhe në bisedë të drejtpërdrejtë me ta për të marrë sqarim dhe përgjigje.
Foto: Darko Popov