• Saturday, 05 October 2024

Greva e punonjësve të porteve amerikane mund të çojë në mungesa dhe çmime më të larta në vend para zgjedhjeve

Greva e punonjësve të porteve amerikane mund të çojë në mungesa dhe çmime më të larta në vend para zgjedhjeve

Nju-Jork, 3 tetor 2024 (MIA) - Greva e punonjësve të porteve amerikane, nga Bregu Lindor i SHBA-së nga Mejn në verilindje deri në Teksas në jug, ka potencialin të rrisë çmimet dhe të krijojë mungesa mallrash në të gjithë vendin para sezonit të blerjeve të festave dhe zgjedhjeve të pasigurta presidenciale, vlerësojnë mediat amerikane.

Kjo është greva e parë e tillë që nga viti 1977, e organizuar nga sindikata që përfaqëson 45,000 punonjës të porteve. Nëse zgjat më shumë se disa javë, mund të çojë në çmime më të larta dhe mungesë ushqimi.

Presidenti amerikan Xhozef Bajden u tha gazetarëve sot se, sipas tij, është bërë përparim drejt përfundimit të grevës dhe kur u pyet se sa përparim është ky, ai u përgjigj: "Do ta zbulojmë së shpejti".

Sindikata e njohur si Shoqata Ndërkombëtare e Punëtorëve të Porteve (ILA) po kërkon paga dukshëm më të larta për anëtarët e saj dhe një ndalesë totale të automatizimit të vinçave, porte për ngarkim dhe kamionë me kontejnerë në 36 porte amerikane.

Rreth gjysma e ngarkesave nga anijet që mbërrijnë në portet e SHBA-së ngarkohet ose shkarkohet në ato porte.

Kontrata mes ILA-së dhe Aleancës Detare Amerikane, e cila përfaqëson portet, skadoi sot.

Kërkesa kryesore e punonjësve të portit është rritja e pagës për 77 për qind në lidhje me shumën e kontratës gjashtëvjeçare, për të mbuluar humbjen e vlerës së pagës për shkak të inflacionit.

Përpara se punëtorët të dilnin nga barrikada dje, Aleanca ofroi një rritje prej 50 për qind dhe premtoi të mbante nivelin e automatizimit në nivelin e parashikuar në kontratën aktuale. Ai gjithashtu ofroi përfitime shtesë të daljes në pension dhe mundësi shtesë të kujdesit shëndetësor.

Presidenti amerikan mund të ndërpresë grevën për 80 ditë sipas ligjit të vitit 1947. Megjithatë, Bajdeni u tha gazetarëve të dielën se ai nuk kishte në plan të ndërhynte "sepse kjo është një marrëveshje kolektive".

Problemi me mallrat e shkarkuar është se jo të gjitha portet janë të specializuara për të gjitha llojet e mallrave, kështu që është e vështirë të shmanget një grevë dhe disa nga mallrat prishen lehtë. sa/

foto: EPA